::hari yang bersejarah::


assalamualaikum sume...
setiap manusia yang hidup di dunia ni mempunyai hari yang bersejarah bagi diri masing-masing.mungkin hari bersejarahnya penuh dengan kegembiraan dan mungkin juga hari bersejarahnya penuh dengan kesedihan dan kesyahduan. bagi diri ku, hari yang paling bersejarah bagi diriku mempunyai kesedihan yang teramat dan juga kegembiraan yang teramat yang tidak dapat dirasai orang lain. niat ku bukan untuk ceritakan sume hari bersejarah aku kepada sume pembaca blog ni, tetapi aku ingin menceritakan sejarah yang terjadi pada hari ni mungkin juga akan terpahat di hati ini sampai bila-bila.

aku tidak tahu ingin mula dari mana kerana sekarang ni aku dalam kesedihan. baiklah. ceritanya begini. tahun 2008 dahulu, aku menyukai seorang gadis yang tembam pipinya. kebetulan pula kami satu kumpulan sewaktu jungle tracking di sabah. orangnya ayu dan bertudung labuh. aku akan terbayang wajahnya pabila aku menceritakan sifatnya. sebagai seorang lelaki yang sejati. aku pun mengorak langkah untuk mengenalinya. well. aku berjaya. dan hati kami bersatu. tapi........hanya untuk beberapa bulan sahaja, kerana pada 18/10/2008 hati kami terpaksa dijauhkan. keadaan ini terjadi atas permintaan si dia. aku terpaksa akur dan ikuti kehendaknya. huh..kata orang kita bebas untuk menyintai orang tetapi kita tidak boleh memaksa orang tersebut untuk menyintai kita.
tapi, selepas hati kami terpaksa berjauhan kami tetap berhubung seperti biasa tetapi sebagai seorang kawan. sehinggalah tahun 2010 atau lebih spesifik lagi 8/6/2010. semenjak dari tarikh itu, dia jarang sekali membalas mesej aku. aku tetap bersangka baik. aku tidak berfikiran negatif terhadapnya. kerana aku percayakan dia. kadang-kadang aku ada juga memberitahunya bahawa dia masih di hatiku. kadang-kadang aku terasa bahawa aku ni terlalu over tentang hal ni. banyak angan-angan aku tentang dia. seperti mak jenin la pula. aku harap angan-angan aku tuh akan menjadi kenyataan. sudah menjadi lumrah manusia di dunia ni mempunyai angan-angan dan berharap agar angan-angan mereka akan menjdi kenyataan suatu hari nanti. tapi, kita harus ingat bahawa manusia hanya mampu merancang dan tuhan yang akan menentukan segalanya. jadi, aku sambung balik cerita aku tentang apa yang terjadi pada tarikh tersebut. aku bermimpi tentangnya.selepas hari tersebut dia jarang membalas mesej aku.


pada malam 10/6/2010 aku menceritakan sume masalah aku kepada rakanku yang memahami hubungan kami berdua. aku rasa aku tidak akan menceritakan sumenya kapada pembaca blog aku ni. kerana ia adalah hal peribadi seseorang. perkataan yang boleh aku perkatakan sekarang ni ialah aku terpaksa melepaskannya daripada lemas berada di hati ku ni. aku berkata begitu atas sebab-sebab tertentu yang tidak boleh diceritakan. tapi, ingin aku ucapkan terima kasih kepadanya kerana dia, aku telah banyak berubah dari buruk kepada yang lebih baik. aku tidak berdaya untuk mengucapkan terima kasih kepadanya kerana aku rasa begitu malu kepadanya. apa yang penting sekarang ini ialah aku akan sentiase memahami dirinya dan aku akan tumpukan segala kudrat aku untuk menghadapi SPM yang bakal menjelma bulan 11 nanti. akhir kalam, aku harap si dia baca blog aku ni supaya dia dapat tahu apa yang aku rasa. aku tidak berani untuk memberitahunya perasaan yang melandaku sekarang ni kerana berkemungkinan ia akan mengelirukan hati si dia. rasailah kesedihan yang aku rasa terhdapnya bersama-sama. NO WOMEN,NO CRY. SINGLE IS SIMPLE BUT COUPLE MAKE TROUBLE.....TIADA PERHUBUNGAN SEBELUM KAHWIN..INSYAALLAH, ALLAH AKAN MENYEDIAKAN YANG TERBAIK UNTUK KITA SUATU HARI NANTI..

Friday, June 11, 2010 at 6:19 AM

0 Comments to "::hari yang bersejarah::"

Post a Comment