puteri bisikan rahsia


siapakah gerangan puteri ini?siapakah dye bg driku.kini jawapannyer tertulis dalam ati ku yg merah ini.dia ialah seorang yang aku minati selama ini. die juge adalah sumber inspirasi ku bagi mencapai kejayaaan. dulu,aku dan dye x knl antre satu sme lain. aku terlihat seorg gadis jelita yang menjadi hidangan mata hitamku pada suatu ari. ikut gerak hati ingin berknlan dgn gerangan si dia ikut rasa sangat malu.

lalu,aku cuba untuk mengikuti kata hati. hari demi hari,aku mengenali seseorg yg boleh melaksnakan kata hati aku yang masih rahsia ini. rakan aku itula yang membantu aku melaksanakan kata haati aku ini. bulan demi bulan acap kali aku mengirim salam kepada puteri tersebut. akhirnya,pada suatu hari yang dingin sedangku berniaga bersama rakanku yang lain, telinga aku dipedgrkan dengan berita bahawa puteri itu baru sahaja mengenali diri ku yang kerdil ini. namun kata hatiku masih belum terlaksana selagi aku dan dia tidak berborak ataupun menegur antara satu sama lain. usaha demi usaha,aku memperoleh emailnya. aku berasa sungguh gembira tatkala menerima alamatnye.aku menyimpan alamat tersbut dengan baik dan dengan perasaan penuh gembira yang tidak tergambar. pada cuti persekolahan, aku cuba untk chat bersamanya, tetapi tiada apa-apa hasil yang aku perolehi. aku pasrah dan memenuhi kotak mesej nya dengan no. telefon aku. tiba-tiba pada suatu petang yang damai, aku dikejutkan dengan satu mesej. mesej itu tertulis yang ingin memastikan bahawa aku adalah ARIF. aku pun membalas mesejnya. rupa-rupanya itu adalah puteri yang au cari selama ini. kami bersetuju untuk berhubung pada malam itu melalui yahoo messenger.

hatiku berdebar-debar pda malam itu menanti si puteri membalas mesej aku. kami berkenaln dari luarn sehinggalah he lubuk hati masing-masing. lawak serta gurau senda telah terukir antara kami. hampir setiap malam aku berhubung dengannya. ingin juga terlintas di hatiku ini untuk mendengar suara si puteri yang merdu itu, tetapi aku takut tatkala aku menghubunginya lidah aku akan terkelu dan tiada isi yang ingin diborakkan bersama.
sebenarnya aku talah jatuh hati dengan si puteri itu. inginku jadikannya teman hidupku tapi belum masa tibanya untukku berbuat begitu. oleh itu aku hanya jadikannya sebagai sumber inspirasiku sje demi memberi aku semangat untuk berjaya. telah ditakdirkan tuhan sewaktu aku berhubung dengannya melalui yahoo messenger, tiba-tiba puteri itu bertanya kepada ku "ARIF menganggap akak sebagai apa?"tulisnya kepadaku. aku tidak membalas dengan serius dan aku menyatakan bahawa bahwa aku menganggapnya sebagai budak tingkatan 1. aku berkata begitu keran mukanya seperti budak yang berumur 13 tahun. itu menunjukkan bahawa puteri itu awet muda. aku rasa puteri itu seperti sudah tahu apa yang terkandung dalam hatiku yang merah ini.

igninku beritahu pada pembaca jurnal ini bahawa maksud nama puteri itu ialah "PUTERI BISIKAN RAHSIA". aku memberanikan diriku dengan menanyakan siapa insan yang dia minat di sini. dia menjawab persoalan aku tanpa berselindung sebalik kelambu. tiba-tiba hatiku ini terselit rasa cemburu. aku cuba sedaya upaya dan kudratku untuk menghilangkan perasaan itu. beberapa hari kemudian aku dikhabarkan oleh rakan karibku yang tinggal di tampin bahwa org yang putri minati itu, meminati putri juga. hatiku remuk dan hampir hancur apabila mendengar berita tersebut. aku cuba untuk meyakinkan diriku bahwa aku hanya menjadikan puteri ini sebagai sumber inspirasiku dan tidak lebih dari itu. selang beberapa hari halwa telinga aku diperdengarkan bahwa puteri itu sudah lama mengetahui ttg lelaki yang meminatinya itu.
puteri itu juga mengatakan bahwa dia tidak ingin mengambil risiko untuk menjalinkan hubungan dengan lelaki tersebut melainkan sebagai kawan yang rapat. kini,aku boleh berfikir dalam keadaan yang lebih matang. aku sentiasa berdoa kepada yang esa supaya segala impianku menjadi kenyataan. aku juga berdoa agar aku berjaya di dunia dan di akhirat.
selepas cuti hari raya aku dikejutkan dengan sebungkus ang pau yang bewarna hijau. di dalamnya terdapt wang kertas yang berwarna hijau iaitu RM5..tanganku amat berat untuk menerimanya. setelah difikirkan dua tiga kali aku menerimanya dengan hati yang gembira. kebetulan pada petangnya itu aku bertembung dengannya ketika ingin ke kuliah di blok yang berhampiran.

pabila kuliah ku tamat. aku dengan pantas keluar dari bilik kuliahku tanpa tujuan dengan perasaan yang berdebar-debar dan gembira. setibanya aku di selekoh makmal kimia aku bertembung dengan puteri itu. puteri memakai blous pink dan bertudung putih dan bibir merah bak delima terpaku kerana kami hampir berlanggaran. aku tidak ingin membuang masa dan terus mengucapkan terima kasih kepadanya atas pemberiannya x tidak terhingga itu.kadang kala aku terdengar desas desus mengatakan bahwa puteri itu mencari aku di merata tempat. tujuan puteri itu mencari aku masih lagi rahsia sehingga sekarang. huh...memang padanlah dengan namanya yang membawa maksud "PUTERI BISIKAN RAHSIA" tetapi tatkala aku ingin berjumpa dengannya rezeki tidak menyebelahi aku. aku sungguh terkilan kerana tidak dapat bertemu dengannya lagi sejak kami bertembung hadapan makmal kimia. wajahnya seringu terbayang di keheningan malam sambil memanjakan mataku melihat bintang yang berkelipan di angkasa. ingin juga aku mengubah paras rupa semua gadis di duina ini dengan wajah puteri idamanku itu. tapi apakan daya aku hanya manusia yang lemah lagi hina. sehingga kini aku tidak lagi berhubung dengannya. ada juga rakanku menyatakan bahawa dia sedang dalam alam percintaan bersama lelaki yang meminatinya itu. walaubagaimanapun aku tetap dengan pendirian aku bahwa tiada hubungan sebelum kahwin dan bercinta selepas kahwin lebih bahagia..insyaallah jika direstui Allah. akhirul kalam aku ingin mengucapkan terima kasih kepada pembaca jurnal ini sehingga tamat..harap anda menjadikan cerita ini sebagai pedoman dalam hidup anda.


--------TAMMAT-----hahahahahaha

Friday, June 4, 2010 at 7:54 AM

0 Comments to "puteri bisikan rahsia"

Post a Comment