::mimpi...mimpi...mimpi::


hmmmm....org kata mimpi nih mainan tidur..ade juga yang mengatakan mimpi ini akan terjadi dalam kehidupan..ade pendapat juga menyatakan bahawa mmpi nih mmpunyai maksud tersendiri yang berkemungkinan membri kta petanda ape yang akan berlaku pada kita pabila kita sedar kelak..aku tlis nih bukan la nk berceramah...ilmu kat dada ni pon tak ckup lagi...ceritanya begini.....

setiap hari aku menghubungi si dia..saban hari aku bermesej bersamanya..tapi pada suatu malam ni,aku msej mcam biase jer..tiada berlaku apa-apa perselisihan faham mahupun pergaduhan antara kami.aku pon mengakhiri mesej kami pada hari itu dengan salam dan take care..biasela caring katekan..malam tu aku pun merebahkan sekujur tubuhku ke atas katil yang empuk.begitu susah aku untuk melelapkan mata aku ini pada malam itu.pusing sana, pusing sini dan bermacam gaya lagi aku lakukan untuk melelapkan mataku ini..jam sudah menunjukkan tepat pukul 1 pagi bukan pukul sampai mati tapi pukul 1 pagi atau dalam bhase jawanya one o'clock..huhu..lebih kurang setengah jam juga aku cuba untuk melelapkan mataku akhirnya aku berjaya memanjakan mata aku untuk tidur dengan nyenyak dan dari saat itula mimpiku bermula.

sesedarnya aku, aku terlihat manusia yang berwajahkan diriku dan sedang akad nikah untuk mengahwini seorang puteri(insan yang sering aku hubungi setiap malam) yang bertentangan denganku pada waktu itu. hatiku berdebar-debar pada saat itu. sejurus lepas itu aku rasa bagaikan diri aku ini diserap ke dalam manusia tersebut. mataku jelas melihat ape yang manusia itu lihat. setibanya kami di rumah kami setelah akad, tiba-tiba muncul satu watak yang tidak dapat dikenal pasti wajahnya. lagaknya gagal untuk aku ingat pada masa itu. aku meringankan kakiku untuk berjalan-jalan menghayati pemandangan bawah apartment kami. setibanya aku di sebuah kedai, aku terlihat seorang peminta sedekah yang berlegar-legar dan meminta sedekah kepada pelanggan kedai tersebut. peminta sedekah itu dihina dan dicaci oleh pelanggan kedai tersebut malah disepaknya dengan penuh perasaan benci yang tidak terbayang. aku melihatnya dengan penuh perasaan hairan dan kasihan. peminta sedekah itu menatang dulang kecil yang kosong tidak silap aku. selepas dia disepak dia meletakkan punggungnya di longkang dan bersandar pada tiang yang terdapat di situ. aku melihatnya tanpa sebarang kelipan kelopak mata. lalu,aku mengajaknya ke rumah aku untuk bermalam di kediamanku.

setibanya aku bersama peminta sedekah itu di kediamanku, aku mencari isteri yang telah ku kahwini sebentar tadi di bilik air. aku memanggilnya dengan nada yang lembut dan tanpa aku sedari lelaki yang tidak aku kenali daripada aku dan isteriku msuk ke kdiaman ini, sedang duduk bergoyang kaki di sofa di ruang tamuku sambil tersenyum sinis padaku. aku menerangkan kepada isteri ku apa yang beraku sebentar tadi di kedai yang terdapat di baawah apartment kami. aku menunjukkan kepada isteriku si peminta sedekah itu. tidak ku duga peminta sedekah tersebut terkencing di dalam seluarnya sambil tersenyum kepada kami. aku buntu. isteriku tidak berkata apa-apa pun. lalu, isteri ku itu duduk di atas sofa bersama lelaki yang tidak ku kenali tadi. isteriku memandang sinis kepada ku dan melemparkan senyuman yang mengatakan bahawa aku ni seperti manusia yang bodoh.

lalu, dia mengatakan sesuatu. aku diberitahunya malam ni aku akan tidur di dapur dan dia akan tidur bersama lelaki yang tidak aku kenali itu. aku berasa marah. mereka tergelak sinis memandangku. sebenarnya mereka mempergunakan aku untk mereka bersama. aku mengambil langkah untuk keluar dari rumah itu. aku mengemas barang ku dan menyepak segala benda yang cube menghalang laluan ku. sambilku menyarung kasutku ke kaki ku aku cuba mengingatkan kembali pengorbanan cintaku terhadap dia. namun,si dia hanya tersenyum sinis dan membiarkan aku pergi tanpa sedikit pun menghalang aku. aku menangis dalam mimpi tersebut. selepas itu, aku tersedar dari mimpi ku.

aku menceritakan kepada si dia bahawa aku bermimpi tentangnya pada malam itu. itu sahaja yang aku memberitahunya. aku tidak menceritakan apa yang berlaku sebenarnya kerna aku tkut si dia akan fikir yang bukan-bukan lagipun kami hanyalah rakan biasa. aku mendapat idea untuk menceritakan mimpi tersebut di dalam blog ini. selepas aku menghadapi mimpi tersebut si dia jarang membalas mesej ku. walau bagaimanapun, aku tetap akan bersangka baik terhadapnya.

mungkin cerita kali ini tidak begitu mnyeronokkan hati para pembaca blog ku ini seperti sebelum ni.tapi aku memerlukan bantuan anda semua untuk mentafsir mimpi ku ini. dan untuk pengetahuan pembaca aku dan si dia hanya kawan biasa sahaja dan tidak lebih dari tu. kepada mereka yang pandai mentafsir mimpi berdasarkan agama islam boleh lah menghantar komen di blog ini. berilah saya cadangan bagi mengeratkan lagi hubungan kami seperti dulu...



BANTUAN ANDA AMAT SAYA HARGAI........TAMMAT........


Wednesday, June 9, 2010 at 8:03 AM

0 Comments to "::mimpi...mimpi...mimpi::"

Post a Comment